خودرو
۱۴۰۴/۷/۲۹
مقاله ویژه

نیسان سیلفی | بررسی کامل مشخصات ، انواع و دیدگاه‌ ها

نیسان سیلفی | بررسی کامل مشخصات ، انواع و دیدگاه‌ ها
0
7 دقیقه
۱۴۰۴/۷/۲۹
S
super

نیسان سیلفی، که در بازارهای جهانی با نام‌هایی مانند نیسان سنترا (Sentra) و نیسان پولسار (Pulsar) نیز شناخته می‌شود، یک سدان کامپکت ژاپنی است که نسل جدید و چهارم آن (اتاق B18، معرفی شده در سال‌های اخیر) اخیراً و عمدتاً در نسخه هیبریدی پیشرفته e-POWER به بازار ایران راه یافته است.

نیسان سیلفی ( Nissan Sylphy ) : بررسی کامل مشخصات ، انواع و دیدگاه‌ های کاربران (مدلهای وارداتی)

 

نیسان سیلفی ، که در بازارهای جهانی با نام‌هایی مانند نیسان سنترا (Sentra) و نیسان پولسار (Pulsar) نیز شناخته می‌ شود، یک سدان کامپکت ژاپنی است که نسل جدید و چهارم آن ( اتاق B18 ، معرفی شده در سالهای اخیر ) اخیراً و عمدتاً در نسخه هیبریدی پیشرفته e-POWER به بازار ایران راه یافته است. این خودرو با تکیه بر کیفیت ساخت بالا ، طراحی مدرن، و قوای محرکه متفاوت خود، به سرعت مورد توجه قرار گرفته و بازیگر مهمی در سگمنت سدان‌های وارداتی شده است.

 

انواع و مدل‌های وارداتی به ایران

 

نسل چهارم نیسان سیلفی که به ایران وارد شده، اغلب از نوع e-POWER (هیبریدی) است و در تریم‌ها و سطوح آپشنی مختلفی عرضه می‌شود که تفاوت اصلی آن‌ها در میزان امکانات رفاهی و ایمنی است:

  • مدل‌های هیبریدی (e-POWER): این مدل‌ها اصلی‌ترین نسخه‌های وارد شده هستند. تریم‌های اصلی شامل مکس ادیشن (Max Edition)، پلاس (+)، و آمیتیس هستند. تفاوت عمده بین این تریم‌ها در سطح آپشن‌ها است، به طوری که مکس ادیشن معمولاً فول‌ترین و گران‌ترین نسخه محسوب می‌شود.

  • مدل‌های بنزینی (معمولی): بر اساس برخی منابع، نسخه تمام بنزینی این خودرو نیز توسط شرکت‌های دیگر (مانند پارس خودرو) برای عرضه مطرح شده است.

نکته مهم در مورد e-POWER: این مدل یک هیبرید سری است؛ به این معنی که موتور بنزینی (معمولاً با حجم کم) صرفاً برای شارژ باتری و تولید برق استفاده می‌شود و چرخ‌ها تنها توسط موتور برقی به حرکت در می‌آیند. این فناوری شتاب اولیه بسیار خوب و مصرف سوخت پایینی را به همراه دارد.

 

مشخصات فنی (تمرکز بر مدل e-POWER)

 

پیشرانه و عملکرد :

  • مدل e-POWER: از یک موتور بنزینی (به عنوان ژنراتور) به همراه یک موتور برقی (برای حرکت چرخ‌ها) استفاده می‌کند. خروجی ترکیبی قدرت این سیستم حدود 134 تا 136 اسب بخار است. به دلیل ماهیت برقی بودن، گشتاور نهایی آن بسیار بالا و حدود 300 نیوتن‌متر است که منجر به شتاب‌گیری سریع می‌شود.

  • مدل بنزینی (در صورت واردات): دارای موتور بنزینی (مانند 1.6 یا 1.8 لیتری) با قدرتی حدود 133 اسب بخار و گشتاور کمتر نسبت به مدل هیبریدی است.

جعبه دنده و مصرف سوخت :

  • گیربکس : در مدل هیبریدی از سیستم انتقال قدرت برقی (E-CVT) و در مدل بنزینی از گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده شده است.

  • مصرف سوخت : مدل e-POWER مصرف سوخت ترکیبی بسیار پایینی دارد (حدود چهار تا چهار و نیم لیتر در هر صد کیلومتر)، که آن را در کلاس خود ممتاز می‌کند.

  • برد حرکتی : به لطف مصرف کم و باک مناسب، برد حرکتی آن با یک باک بنزین می‌تواند بیش از 1000 کیلومتر باشد.

سیستم تعلیق: تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و عقب از نوع میله پیچشی طراحی شده است که راحتی و هندلینگ مناسبی را فراهم می‌کند.

 

طراحی ظاهری 

 

نسل فعلی سیلفی از زبان طراحی نیسان استفاده کرده و ظاهری پخته و مدرن دارد.

  • جلو و عقب: چراغ‌های LED کشیده و عضلانی در جلو، استفاده از جلوپنجره بزرگ V-Motion، و خطوط حجیم بدنه، ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

  • جانبی: خطوط بدنه هماهنگ، رینگ‌های آلومینیومی بزرگ (اغلب 17 اینچی)، و سقف شیب‌دار نمای جانبی را جذاب کرده است.

 

طراحی داخلی 

 

کابین سیلفی با کیفیت بالا و طراحی کاربردی همراه است.

  • کیفیت متریال: استفاده از مواد نرم و با کیفیت در بخش‌های مختلف کابین و داشبورد، به خصوص در تریم‌های فول، حس خوبی از کیفیت ژاپنی را منتقل می‌کند.

  • صفحه نمایش: مانیتور لمسی بزرگ (حدود 12.3 اینچی) در مرکز داشبورد به صورت شناور نصب شده است.

  • فضا: کابین بسیار جادار است، به ویژه در ردیف عقب که فضای پای سرنشینان از رقبای خود بزرگتر ارزیابی شده است. همچنین، صندوق عقب آن نیز فضای بسیار بزرگی را ارائه می‌دهد (بیش از 500 لیتر).

 

امکانات رفاهی و ایمنی (بر اساس تریم‌های فول)

 

سیلفی در تریم‌های با آپشن کامل (مانند مکس ادیشن) مجهز به مجموعه‌ای کامل از امکانات روز دنیا است:

 

تعداد مناسبی از کیسه‌های هوا، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش الکترونیکی. مجموعه کامل رادارهای هوشمند شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری هوشمند (AEB) و سیستم کمک‌راننده نیمه خودران نیسان (ProPilot) در نسخه‌های فول.

 

سیستم صوتی با کیفیت بالا (مانند BOSE با بلندگوهای متعدد)، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند (اندروید اتو و اپل کارپلی)، استارت دکمه‌ای (کی‌لس استارتر)، سانروف، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع اتوماتیک، حالت‌های مختلف رانندگی و دوربین دید عقب/360 درجه.

پایان مقاله
نیسان سیلفی e-POWER (هیبریدی) : بررسی کامل مشخصات و انواع وارداتی